4.0 Introductie
Welkom in Stap 4 van How To Make A Stone (HTMAS). In blok 3 heb je met je stoneteam gewerkt aan HTMAS-stap 3: het ontwerp van de toetsing.
Voordat je met HTMAS-stap 4 start is het belangrijk om te checken of het volgende klaar is en gecheckt met je impactcoördinator en de onderwijskundige ondersteuning (onderwijskundig docent, Zuzana, Joanne of Silvana):
In HTMAS-stap 4 gaan jullie de leeractiviteiten voorbereiden. Dit doe je in drie tussenstappen:
In alle stappen maak je gebruik van de opbrengsten uit eerdere HTMAS-stappen. Je stelt telkens de volgende vraag centraal: wat is nodig voor jullie studenten om elke werkstap uit jullie werkproces te zetten?
Uiteindelijk komen vrijwel alle leermaterialen op de Brightspace-pagina van jullie stone. Deze pagina gaat als modulehandleiding fungeren; er komt geen pdf. De teamleden met de focuspunten Digitale onderwijsontwikkeling en Studentcommunicatie worden dit voorjaar uitgenodigd om de Brightspace-pagina te vullen en krijgen daarbij ondersteuning van Team Connect en Syron Dhoeman onze expert Brightspace. Een voorbeeld van een lege Brightspace-stonepagina vind je hier.
Inzichten HTMAS:
Tot slot: bekijk, voordat je begint aan HTMAS-stap 4.1, nog eens onder de ‘motorkap’ van stones. Hierin vind je alle eerder gezette stappen in samenhang terug. Het ontwerp van de leeractiviteiten en leermaterialen valt, samen met het werkproces, het beroepsvraagstuk en de gebruikte BOKSA, nadrukkelijk binnen de ‘cirkel’: het eigen domein van de stoneteams en de impactgebieden. Binnen die cirkel vindt elk jaar, mede onder regie van de curriculumcommissie, actualisering plaats.
Vuurwerk in de inhoud dus, en voorspelbaarheid in de vorm van elke stone, zodat we een opbouw in niveau bieden richting het afstuderen. Bijzondere aandacht besteden we daarbij aan de reflectie op en ontwikkeling van onderzoeksvaardigheden. In jullie leeractiviteiten verwerken jullie daarnaast ook internationaliseringsaspecten en aandacht voor Diversiteit & Inclusie.