Niveau 3

CHALLENGES: EXPEDITIE EERLIJK MERK - 30 ECT

VERLEIDERS EN VERMARKTERS | VERBINDERS EN VERANDERAARS

Expeditie eerlijk merk

Expeditie eerlijk merk

Merken helpen bijdragen aan een betere wereld. Dat kan je!
 
Dille & Kamille heeft Green Friday (als tegengeluid van Black Friday) en Hema ontwerpt Pride t-shirts om LHBTIQ+-klanten en -medewerkers te steunen; in deze challenge stap je in de wereld van bekende merken met een hoger maatschappelijk doel. Dit maatschappelijke doel wordt ook wel een ‘purpose’ genoemd.
 

Waarom kies je voor deze module? 

Het is goed dat merken hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen, maar het is een uitdaging om als merk hierover te communiceren. Argwaan van de doelgroep ligt namelijk op de loer. Of merken beloven teveel en dan vallen ze genadeloos door de mand. Eerlijke communicatie is dus essentieel. Voor het merk, voor jou, maar ook vanuit de overheid en internationale organisaties als de Verenigde Naties; onbetrouwbare boodschappen van bedrijven staan immers vooruitgang van de wereld in de weg.  

Het werkveld staat daarom te springen om professionals en stagiairs die de skills hebben om eerlijke merken te bouwen. 

Wat ga je leren? 

In 20 weken duik je de diepte in voor een bekend consumentenmerk. Uniek aan onze stone is dat je je verdiept in purpose en gedragspsychologie zodat je menselijk gedrag leert te begrijpen.
Je vindt het juiste verhaal om de purpose te communiceren, wijst het merk de weg en wint de harten van alle betrokkenen.
 
Stakeholders, van klanten tot medewerkers, maak je enthousiast met effectieve communicatie of een zintuigelijke beleving. Door je kennis over gedragspsychologie in te zetten, win je consumenten voor je verhaal. Zonder greenwashing, pinkwashing of wokewashing.
 

Wat maak je? 

Je stelt een strategisch advies op voor je opdrachtgever, gericht op de stakeholders van het merk: waar moet het merk beginnen, hoe bereikt je opdrachtgever haar doelen, wat voor communicatie zet je in? Je gaat ook aan de slag met jouw personal brand waarmee je jezelf kunt profileren in het werkveld.

Wat kun je er later mee? 

Als je deze challenge hebt gedaan, kun je een stap maken naar verschillende beroepsrollen: freelance communicatie consultant, junior adviseur (interne) communicatie en duurzaamheid (of purpose), junior pr-adviseur, junior brand manager, of je gaat aan de slag bij een reclamebureau als junior strateeg of junior accountmanager. 

De challenge is een verdiepende module van 20 weken en kan in plaats van 2 stones of als minor worden gekozen. We starten in semester 2 van studiejaar 2023-2024.  

Wil je meer weten? Stuur gerust een mailtje naar Grace Paap via g.c.gubbels-paap@hva.nl. 

In deze stone maak je de volgende media:

KEUZE

LEGENDA IMPACTGEBIEDEN
OVERIGE ICONEN

VERLEIDERS &
VERMARKTERS

VERNIEUWERS

WERELD
VERBETERAARS

VERBEELDERS &
VERMAKERS

VERDIENERS & ONDERNEMERS

VERBINDERS &
VERANDERAARS

VERPLICHT

ENGELSTALIG

LEGENDA MAAKONDERWIJS

AUDIO

VIDEO

BEELD

CONCEPT

TEKST

DIGITAAL

LOCATIE

KEUZE

LEGENDA IMPACTGEBIEDEN

VERLEIDERS &
VERMARKTERS

VERNIEUWERS

WERELD
VERBETERAARS

VERBEELDERS &
VERMAKERS

VERDIENERS & ONDERNEMERS

VERBINDERS &
VERANDERAARS

OVERIGE ICONEN

ENGELSTALIG

VERPLICHT

LEGENDA MAAKONDERWIJS

AUDIO

VIDEO

BEELD

CONCEPT

TEKST

DIGITAAL

KEUZE

LOCATIE